torsdag, februari 23, 2006

Galenskap?

För några veckor sedan fick jag en utmaning där jag skulle lista fem konstiga saker jag gör. Jag har kommit på en sak till som borde ha varit med.

Volymfanatism

När jag utsätter mig för någon media där volymen är graderad med siffror har jag ett maniskt behov av att ställa in den på vissa tal. Talen som är okej är följande:
  • Alla 5 och 10-tal
  • Alla dubbeltal som 11, 22, 33 osv.
  • Magiska tal som 1, 2, 3, 7 och 13

Det innebär att de första acceptabla talen är:

1, 2, 3, 5, 7, 10, 11, 13, 15, 20, 22, 25, 30, 33, 35 osv.

Ganska stört, jag vet.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är inte så att du vill lägga till att det tar förbaskat lång tid för dig att öppna paket (framförallt på julafton)? Nog för att du blivit bättre på det med åren, men ändå. Det har i och för sig med din pedantiska sida att göra,, så vi kanske ska nöja oss med att säga att du är pedant :-)
Isa

torsdag, 23 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

R-r-r-r-ainMan nästa?
tur att du har såpass många att välja på trots allt. Synd att du avslöjade denna mörka hemlighet, perfekt för samtliga kommande film/tv/sport kvällar.
mvh

torsdag, 23 februari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

isa - ja det får räknas till pedantismen. Men du har ju också några lik i garderoben. Jag syftar på det där med hur pengarna kommer ut ur bankomaten, om jag inte minns fel tycker du också att det är fruktansvärt jobbigt ;)

jonte - hehe, jag var rädd för det. Men jag är såpass stark mentalt att jag kan behärska mig i vissa undantagsfall.


/K

fredag, 24 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

nej, inte alls.
Jag brukar bara nöja mej med hela och halva tiotal, som 15, 20, 25 osv..
om det inte är det blir jag missnöjd. inte så jobbigt som det låter faktiskt, men ganska wierd.

söndag, 26 februari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

jack - välkommen i klubben, jag tror att det finns väldigt många som gör så, kanske utan att tänka på det.

/K

måndag, 27 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home