söndag, januari 29, 2006

Kedjebrevsvarning?

Egentligen brukar jag vara emot sådan här grejer. Jag får lite kedjebrevsvibbar av sådan här uppdrag där man ska vidarebefordra uppgiften till fem personer som i sin tur ska vidarebefordra till ytterligare fem personer osv...

Är rädd att det här är bloggandets motsvarighet till e-postens kedjebrev men jag ger det en chans.

Jag fick följande uppdrag av El Mango:

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.

  • Jag tycker det är jobbigt när sedlarna kommer ut "fel" ur bankomaten. De ska komma ut så att man kan ta dem och lägga ner dem i plånboken utan att de hamnar upp-och-ner eller bak-å-fram.
  • Jag är ordpolis och rättar folk som använder uttrycken "på grund av", "tack vare", "chans" och "risk" på fel sätt.
  • Jag har sjukligt pedantisk ordning i min plånbok.
  • När jag lägger i en CD-skiva i dess fodral ska alltid skivan ligga med titeln åt rätt håll.
  • Jag blir galen när det kommer ett tyst visslande ljud när jag andas in eller ut genom näsan.

Jag väljer att utmana följande personer: Marcus, Pär, Stella samt Emelie.
Jag vet att det ska vara fem personer men jag gillar att gå mot strömmen...

2 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Fint att du lever upp till det du skriver i profilen om att du är pedant. Jag är också emot kedjebrev. Men av någon anledning kunde jag inte stå emot denna utmaning. Den kändes ganska harmlös.

måndag, 30 januari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

Håller med dig, det här var inte så farligt.

/K

måndag, 30 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home