onsdag, februari 08, 2006

Kulregn

Imorse satt jag och kollade på nyhetsmorgon. På nyheterna sade de att muslimerna (jag vet att det är en generalisering men ni förstår att jag inte menar alla muslimer), som protest mot Jyllandspostens karikatyrer av profeten Mohammed, tänkte starta en tävling om vem som kunde göra de bästa karikatyrerna av förintelsen. Jag kommer med stor sannolikhet att återkomma mer till det här i ett senare inlägg men det här inlägget ska handla om något helt annat.

I de flesta inslag från länder i uppror ser man människor som springer runt och avfyrar sina automatvapen rakt upp i luften. Jag antar att de inte skjuter med lösa skott varför jag har börjat fundera på vad som händer med kulorna. De kan ju inte bara försvinna utan givetvis kommer de ner igen, frågan är bara vart.

I filmen The Mexican med Brad Pitt och Julia Roberts dör en kille av just ett kulregn orsakat av folk som skjuter med sina vapen rakt upp i luften.


Borde inte det hända ganska ofta i verkligheten? Skjuter man rakt upp i luften i en tätbefolkad stad är det ganska troligt att kulorna faller ner i staden någonstans. Att de då råkar träffa någon människa känns ganska troligt.

Eller?

5 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Ja, och vad händer med allt fyrverkeriemaballage som faller ner? Borde inte göra lika mycket skada som en kula, men ändå.

onsdag, 08 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Jylland heter ön.

onsdag, 08 februari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

el mango - Nä men det är samma sak där, vad händer egentligen med allt?

vetejvem - Jag ber om ursäkt och rättar till felet omedelbums.


/K

torsdag, 09 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Fyrverkerier går ju sönder när de smäller och blir till små pappers/kartongbitar som singlar ner ganska långsamt...
Jag tror inte de skulle kunna skada nån, kanske en pensinär med brutna smalben i sånafall.

torsdag, 09 februari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

adas - hahaha, "pensionär med brutna smalben", den var bra :D

/K

torsdag, 09 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home