torsdag, februari 09, 2006

Lärartabbar

Man ska inte vara för hård mot sina lärare men nästan alla lärare jag haft hittills har sagt konstiga, korkade eller grammatiskt felaktiga saker.
Eftersom jag är ett listfreak skriver jag ner och gör listor på nästan allt. Givetvis har jag skrivit ner det lärarna sagt och kommer att publicera detta smaskiga material här på bloggen framöver.

Jag börjar med samma lärare som jag skrivit om innan, han som säger "då-va" stup i kvarten. Idag sade han det 161 gånger på 130 minuter. Helt sjukt.

Här följer en liten lista över roliga saker han sagt:

  • "De kan lära er lika mycket som ni kan lära av dem."
  • "...barn frågar sina pappor varför fåglet har vingar..."
  • "...bättre att använda sig av en spiral, cirkeln känns lite fyrkantig."
  • "...dumma skallar..."
  • "Ibland är det oftast..."

Ganska kul tycker jag, även om det finns vissa lärare som sagt ännu konstigare saker.

Men mer om dem i ett senare inlägg.

2 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Roliga citat. De skulle platsa på Anrells floskeltopp allihop.

fredag, 10 februari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

Säkerligen, men det kommer ännu vassare framöver.

/K

lördag, 11 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home