lördag, februari 11, 2006

Fler citat

Som utlovat kommer här fler roliga citat från mina lärare. Den här gången handlar det om en viss marknadsföringslärare. Eftersom hans föreläsningar var sjukt tråkiga låg jag mest och halvsov men några roliga saker lyckades jag plita ner:

  • Istället för att säga "källans egenskaper", sade han "källarens egenskaper"
  • Istället för "pondus", sade han "pontus"
  • Istället för "Avrunda föreläsningen", sade han "runda föreläsningen"
Jag har fler på lager men det dröjer ett tag innan jag publicerar dem då jag ska iväg och åka skidor nästa vecka. Något som givetvis medför en massa sköna skidbilder.

På återseende.

2 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Vad har ni för lärare där egentligen? Jag höll precis på att skriva att sånt där händer aldrig på mina föreläsningar och att allt kompetent folk tydligen skickas till Stockholm ;-). Men så kom jag på att det var några lustiga felsägningar häromveckan, har sparat dem till kommande blogginlägg. Fast du verkar ha det "värre" med felsägningarna.

lördag, 11 februari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

De två lärarna jag citerat nu är inte svenska vilket förklarar deras misstag.
Jag har dock några fina citat av svenska lärare också. Inga språkliga misstag utan allmänt konstiga saker.

/K

söndag, 12 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home