tisdag, februari 21, 2006

Skrämmande

En dag i liften hamnade jag bredvid två killar i de sena tonåren. De diskuterade skidåkning och hade väldigt kul åt alla som använde stavarna som hjälp i svängarna. Att det faktiskt är så man ska åka verkade inte röra dem i ryggen, istället kallade de dessa personer för "divor".

Ganska harmlöst men vad som var desto mer skrämmande var att de snackade om "fosterlandet" på ett lite väl patriotiskt sätt. Eller "patriotering" som de kallade det. Att de själva satt i kläder som såg ut som racingoveraller verkade inte spela någon roll.

När någon säger:

- "det är det negativa med fosterlandet"

om den iskalla blåsten samt sitter och slänger ur sig allmänt idiotiska saker blir i alla fall jag lite orolig. Jag kan tänka mig att det är sådana personer som faller först när olika extrema grupper är ute och värvar nya medlemmar.

2 Comments:

Blogger Marcus said...

Det var väl på samma sätt som du blev medlem i Hamas lillen ;)

tisdag, 21 februari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

Jag trodde vi hade kommit överens om att du skulle knipa ang. det!

/K

onsdag, 22 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home