måndag, januari 30, 2006

Makt

I gårdagens GP fanns det en artikel om...något. Jag kommer faktiskt inte ihåg vad den handlade vilket kan bero på att jag inte läste den. Jag tittade bara på bilderna, eftersom jag är blind...(långsökt?)

Hur som helst fanns det en bild på en kirurg som hade sjukt maffiga ögonbryn. De var inte sådär vildvuxna utan man såg att han hade nopprat dem men ändå var det helt groteskt stora. När jag såg dem kom jag att tänka på en ordväxling mellan Sandy och Seth Cohen från serien O.C, den går ungefär såhär

(Sandy) - You know that big eyebrows are a sign of power.
(Seth) - Then you must be the most powerful man in the world.

Kul det där med ögonbryn, de är en väldigt liten del av ansiktet men ändå säger de grymt mycket om personen. Själv är jag nöjd så länge de inte ser ut som ett M.


Over and out.

5 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Vill bara meddela att du numera finns med bland "El Mango rekommenderar". :-)

måndag, 30 januari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

Oj, jag är rörd.

/K

måndag, 30 januari, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Anar jag en viss ironi i din kommentar ovanför?

Apropå ditt inlägg så är jag en mäktig man om det där stämmer. Jag känner mig inte så mäktig, men det var ju roligt att det associerades som positivt. Jag är själv väldigt nöjd med mina ögonbryn. De är nog mina favoritkroppsdelar.

tisdag, 31 januari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

Nej nej, absolut inte. Alltid kul när folk länkar till en.

Menar du att du har buskiga och ovårdade eller stora och vårdade, det är en enorm skillnad nämligen.

/K

tisdag, 31 januari, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Bra, då försvann den där småjobbiga ovissheten.

Stora och vårdade förstås. :-)

tisdag, 31 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home