fredag, februari 24, 2006

Reeespekt

Jag tänker inte lovorda och berömma tre kronor för deras fantastiska match mot Tjeckien, det kan andra göra. Istället tänkte jag ta upp en händelse som för det otränade ögat kan te sig helt obetydlig men som verkligen visade att Sverige var det psykiskt starkare laget idag.

I mitten av den första perioden blir det lite gruff mellan en svensk och en tjeckisk spelare i mittzon, efter att domaren har blåst av. Den svenske spelaren åker lugnt och stilla tillbaka till det svenska båset och byter. Den tjeckiske spelaren tänker göra samma sak. På väg mot båset korsar han dock Mikael Samuelssons väg. Denne åker ganska nära tjecken och tar ett skär mot honom som för att mucka bråk. I vanliga fall hade tjecken inte rört en min utan tagit en eventuell smäll (det handlar ju mycket om det psykiska kriget i ishockey). Men icke sa nicke. Istället ryggar tjecken tillbaka varpå Mikael flinar och fortsätter ut på isen.

En liten detalj som visade att tjeckerna kanske inte var helt taggade

Sedan måste jag bara berömma Pebben för hans förarbete till Sveriges 6 - 3 mål. Helt fantastiskt, vilket krigarhjärta.

4 Comments:

Blogger Marcus said...

Som den ordpolis du är så ter det sig märkligt att du inte kör med stora bokstäver på Tre Kronor...bara en liten sån ;)

lördag, 25 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

"Jag tänker inte lovorda och berömma tre kronor för deras fantastiska match mot Tjeckien, det kan andra göra."

men:

"Sedan måste jag bara berömma Pebben för hans förarbete till Sveriges 6 - 3 mål. Helt fantastiskt, vilket krigarhjärta."

Konsekvent

lördag, 25 februari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

anonymous - jo jag vet, men jag var bara tvungen att skriva det. Men du har helt rätt, jag lovar att skärpa mig i framtiden.

/K

lördag, 25 februari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

marcus - det har du faktiskt rätt i. Tre Kronor är ju det officiella namnet för ishockeylandslaget.
Fast jag är inte särskilt pedantisk när det gäller sådana saker, inte i jämförelse med vissa andra saker i alla fall.

/K

lördag, 25 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home