torsdag, januari 19, 2006

Underbart

Är det inte underbart med träningsvärk? Det är ju det ultimata beviset på att man har tränat hårt. Förvisso kan det beror på att man inte tränat de berörda musklerna på länge, men kör man ett stenhårt pass är träningsverken som ett kvitto på att man inte fuskat.

Anledningen till att jag tar upp detta är att jag körde mitt första gympass på många månader igår.
Dum som jag var köpte jag ett årskort för nästan ett år sedan, trots att jag vet att jag inte klarar av att träna såpass länge i sträck. Det brukar bli att jag kör ett tag, sedan tröttnar jag när jag inser att styrketräning troligen är den tråkigaste formen av träning.

Nu är det bara en månad kvar innan kortet går ut och därför fick jag lite skuldkänslor och var tvungen att utnyttja kortet lite. Så jag körde igenom hela kroppen vilket ledde till att jag inte kunde resa mig ur sängen imorse utan var tvungen att rulla ut.

Underbart!

6 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Inte för att ta ifrån dig din fina känsla, men hade det inte känts ännu bättre om du hade stretchat lite? (Jag är i o f s själv väldigt slarvig med att stretcha).

torsdag, 19 januari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

Jo men jag stretchade, det gör jag alltid.
Men har man kört riktigt hårt eller, som i det här fallet, inte kört på länge så hjälper inte stretching.

/K

torsdag, 19 januari, 2006  
Blogger lisa said...

det bästa med träningsvärk är att den blir ännu värre efter två dagar...

torsdag, 19 januari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

Haha, exakt. Det kommer va värre imorgon. Jag längtar redan :)

torsdag, 19 januari, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Tränade för första gången på en månad i söndags. Jäklar vad musklerna hade blivit korta! Grym träningsvärk i hela kroppen.

onsdag, 25 januari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

Grattis, jag är nästan lite avundsjuk ;)

onsdag, 25 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home