tisdag, januari 10, 2006

Äntligen tillbaka

Efter nästan ett års uppehåll är en av de tre bästa komediserierna genom tiderna tillbaka igen.

Ohotad etta är Vänner, tvåa är Seinfeld.

Jag kan både länge och passionerat diskutera vilken av dessa serier som egentligen är den BÄSTA men om jag ser till vilken av dem som frambringar mest skratt vinner Vänner lätt. Seinfeld är grymt kul men det är mer att jag sitter och drar på smilbanden än att jag sitter och gapskrattar.

Sedan finns det grymma serier som endast gjorts i ett fåtal avsnitt, som lätt skulle platsa på topp tre. Till exempel Nile City 105,6, Percy Tårar och The Office. Men om vi nu håller oss till riktiga långkörare är det busenkelt att utse medaljörerna.

Vilken serie är det då jag snackar om?

Scrubs.


PS. Det första avsnitten kom förra veckan men jag glömde publicera inlägget. DS.

4 Comments:

Blogger mikebike said...

ärligt talat?!
vänner är är en fet påse med lättköpta skratt. visst det är en lyckad serie men man orkar inte se ett program två ggr. det är typisk sitcom utan intelligens. den är rolig men mer är det inte. de har haft en hög med manusförfattare som är bra på att leverera skratt på silverfat, lägger upp för smash. alltså misstolka inte. vänner är helt klart en bra och jävligt lyckad sitcom men hallå...

Seinfeld däremot - där har vi en serie som spöar allt motstånd. Man kan se avsnitten om och om igen. ingen annan serie har lyckats hålla så många subplots igång samtidigt och över säsongsgränser och alltid knyta ihop påsen på ett jävligt kul sätt. Här har manusförfattarna skapat något odödligt och extremt intelligent. längre startsträcka men de hart aldrig sålt billiga flabb. kanske var det därför det ionte blev toksucce förrän i tredje säsong. Skärpning där. vänner som OHOTAD etta är en provokatoion, du kan inte mena allvar på riktigt? det kräver motivering!

tisdag, 10 januari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

Såhär är det:

Jag har inte sett alla svsnitt av Seinfeld medan jag sett alla avsnitt av Vänner. Det kan därför vara så att Seinfeld har en högre lägstanivå då vissa Vänneravsnitt inte är särksilt roliga.

Jag har dock sett säkert hälften av alla Seinfeldavsnitt och det är helt enkelt så att den serie jag skrattar mest till tycker jag är bäst. Må hända att Seinfeld har intelligentare skämt än Vänner men jag tycker Vänner är roligare totalt sett.

Och det där med att man inte kan se vänneravsnitt flera gånger stämmer inte alls. Visst avsnitten har inte samma djup som Seinfeld har men tycker man om serien kan man se avsnitten flera gånger.

Må hända är jag inte tillräckligt intelligent för att uppskatta Seinfeldhumorn till fullo men sån är jag.

När jag är lika gammal som du kanske jag tycker tvärtom ;)

/K

tisdag, 10 januari, 2006  
Blogger mikebike said...

hahahaaaaa... lika gammal som jag.. den sved.

men ja, kanske att du kommer till insikt en dag och då är du välkommen att låna boxar igen;)

btw... seinfeld har ingen "lägstanivå" det är bar "högstanivå" precis hela tiden... hehe

onsdag, 11 januari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

hehe, jag lånar gärna boxarna ändå. Seinfeld är ju trots allt tvåa, det är inte fy skam.

Sen är det nog så att jag inte uppskattar Seinfeldhumorn lika mycket som Vännerhumorn men det är nog en smaksak.

Vad tycker du om Scrubs då?
Det är ju lite intelligentare humor än Vänner.

PS. Jag visste att du skulle reagera såhär på det här inlägget ;) DS.

/K

onsdag, 11 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home