torsdag, januari 19, 2006

Patetiskt

Igår natt hade jag lite svårt att sova varför jag zappade runt lite bland alla fantastiska kanaler. Jag minns inte vilken kanal jag tillslut valde men de visade Americas wildest police videos.

Alltså vad är syftet med det programmet? Vad har det egentligen för effekt att visa en massa, mer eller mindre, pundade brottslingar? Det är inte direkt så att polisen får lökringar av att jaga dem. Dessutom kan jag mycket väl tänka mig att programmet inspirerar till brottslighet.

Det värsta måste dock vara den där jävla speakern som får allt att låta så fruktansvärt dramatiskt. Igår var det någon lodis som hade satt sig i en å med midjehögt iskallt vatten och sniffat lite lösningsmedel. Han hade tydligen en jättestor kniv på sig och polisen och brandkåren jobbade febrilt med att försöka få upp honom innan han frös ihjäl. Det hela såg extremt patetiskt ut, ett intryck som förstärktes av kommentarer som dessa:

"The Police are really doing their best to save this man from freezing to death"

"At last the man does something rational and takes the cap from the police officer"

Snälla!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sorry att jag inte kommenterar på det faktiskta inlägget.

7000 pix var billigt, men för att vara ärlig har 50mm f1.8 en SÅ mycket bättre skärpa än stock-linsen, varför jag föredrar den gånger hundra. Garanti är väl som det är - jag har den men det skulle vara krångligt! Canon har dock en 1-års garanti på sina produkter, internationell. Dessutom köpte jag en 28-135mm f3.5-5.6 USM IS varpå den totala summan vart ~9300 för både kamera och 2 linser - kan inte slå det priset! Men som sagt ... 7000 på SIBA var en jäkligt bra deal om man är sugen på sjysst garanti! Grattis till köpet, den kommer att tjäna dig väl är jag säker på! :)

torsdag, 19 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home