lördag, januari 07, 2006

Nu får det vara nog!

Jag har blivit inspirerad av MikeBike och D att rensa min kropp på allt skit jag samlat på mig den senaste tiden. Jag är inte kroniskt trött och jag lider inte av någon annan åkomma men nu får det vara nog.

Jag har alltid strävat efter att vara, vad som i folkmun kallas "renlevnadsmänniska". Jag har försökt undvika socker och fett, under veckorna, äta regelbundet, inte småäta, inte äta för sent på kvällen och röra mig mycket. Jag har dock gått ifrån detta allt mer under årens gång för att de senaste veckorna leva nästan tvärtom. Mycket småätande, mycket socker och fett, mycket sena måltider samt lite motion.
Problemet är inte att min kropp mår dåligt eller att jag gått upp i vikt (jag har legat stadigt på 64 kg de senaste 3 åren, endast fett och muskelmassa har ändrats fram och tillbaka) utan snarare att jag mår psykiskt dåligt av att leva så här.

Från och med idag ska jag återgå till mitt gamla mantra. Renlevnadsmänniskan Krzys är tillbaka! Hädanefter är hälsovakten min bibel och socker min största fiende. Absolut inga sena måltider, inget småätande, mycket mer motion samt minst en frukt och max 2000 kcal om dagen.

Jag tror inte att detta kommer bli något stort problem men något måste jag ju skriva om.