söndag, januari 22, 2006

Omanligt?

Jag älskar sport, det är det bästa som finns. Det finns inte många sporter jag tackar nej till att utöva, däremot är det inte lika kul att kolla på allt. De flesta bollsporter går hem liksom ishockey, friidrott och...konståkning.
Japp, ni läste rätt. Det känns sjukt att skriva det men det är faktiskt sant. I alla fall om det är Aleksei Yagudin eller Evgeni Plushenko som åker.


Det är länge sedan jag fascinerats och imponerats såpass mycket av enskilda individer som av dessa två herrar. Det kanske låter krystat men det är helt sjukt vad de lyckas utföra på isen. De snurrar, hoppar och steppar som om de inte gjort annat, vilket de förvisso inte har men det är en helt annan historia.

Plushenko vann sitt femte EM-guld igår efter en helt fantastisk uppvisning, det finns inte mycket som slår hans steppnummer. För er som missade detta sänder SVT det bästa från EM i Lyon idag klockan 16.15.

Missa inte det, även om ni tror er vara ointresserade av konståkning. Ni kommer inte ångra er, jag lovar.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

va fan e iskockey? kan du lära mig det nån dag?

söndag, 22 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ser ju ut som killen på bilden är på väg att stupa... Kollade lite med farmor tidigare idag, damernas. Aningen glest mellan volterna, men väldigt graciöst.

söndag, 22 januari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

marcus - vadå iskockey, vart ser du det? ;)

jonte - han håller verkligen inte på att stupa, han stupar aldrig. ja idag var inte så kul, d va grymmare igår, typ då när du sov...

/K

söndag, 22 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Alla borde ha lärt sig vid det här laget att krzys är den värst ordpolisen i världen(iaf europa) han skulle aldrig stava fel på något.....Trust me,i know...
/s

måndag, 23 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Konståkning rules! Det är ett måste att se allt som visas när det är konståkning, framförallt herrarnas fria åk. Jag håller med Yagudin måste vara världens bästa. Synd att man aldrig får se honom in action längre

måndag, 23 januari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

s - det stod faktiskt iskockey innan, men jag skyller det på att stavningskontrollen i word inte fungerade.

dorro - jag är lite kluven där, jag gillar plushenkos stepping så grymt mycket, å andra sidan har yagudin sina turbopiruetter.
Men dom krossar i alla fall allt motstånd hur lätt som helst, den saken är klar.

/K

måndag, 23 januari, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Visst kan de vara imponerande med sina konster på isen. Men jag kom på mig själv med att tänka att det var väldigt många dräkter som såg sjukt fjolliga ut. Eller vad sägs om paljetter, fjädrar och glitter? Inte för att jag är överdrivet macho precis, men jag skulle ha svårt för att känna att en sån outfit representerade min manlighet, om man säger så.

onsdag, 25 januari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

Haha, det har du rätt i. Dräkterna är ofta förjävliga, något även kommentatorerna tyckte. Men Yagudin och Plushenko har sällan sånt skit vilket höjer deras status ytterligare.

/K

onsdag, 25 januari, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Plushenko körde ju som du kanske såg med en "muskeldräkt" på uppvisningen. Säga vad man vill om den, men fjollig var den inte.

Pst, ishockey är också en bollsport.

onsdag, 25 januari, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

Haha, muskeldräkten ja, ja den var ju fruktansvärt töntig tycker jag, men den passa ganska bra in i låten så det var väl okej.

Jaså ishockey är en bollsport? Det visste jag faktiskt inte, fast å andra sidan vet jag inte vad den ska defineras som så det verkar ju vettigt.

/K

torsdag, 26 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home