lördag, december 31, 2005

Nyårsbestyr

De senaste dagarna har varit hektiska, precis som det ska vara. Så egentligen ska jag väl inte gnälla men det är alltid skönt att beklaga sig lite.

juldagen var det självklart låång sovmorgon som gällde. När jag väl kommit upp var det dags för den traditionella julrestfrukosten. Smaskigt.
På kvällen var det utgång med M och I (är osäker på vilka bokstäver jag använt för att beteckna namn men jag tror att detta stämmer), en grym kväll med allt man kan önska sig, eller nästan i alla fall.


Annandagen var en riktig bota-bakfylla-och-slappa-dag. Alltså inget intressant att berätta.

Även tisdag var ganska slapp.

onsdag började det dock hända grejer igen.
Först bar det iväg på beachvolleyboll mellan 12-14. Därefter var det traditionell 28:e-december-middag med släkten. Trevligt som alltid.
Som avslutning på kvällen var det dränka-tomten-kväll hos P. Jag förstod aldrig det där med att dränka tomten men det blev en hel del planerande istället, inför nyår. Det blev följande meny:


Förrätt - Gazpachosoppa med nybakt bröd

Huvudrätt - Potatisgratäng med racklett (ni fattar!)

Efterrätt - Blåbärspaj med vaniljglass samt bål.


Torsdag var även den en lugn dag.

Fredag däremot blev mer hektisk, det var nämligen handla-allt-inför-festen-dagen. Jag samt fyra andra skulle åka och handla, runt 13-tiden, så fort min mor hade handlat klart.
För att hinna fixa allt ställde jag klockan på 11. Klockan ringde 11 och jag gick upp. Jag märkte dock att även min mor gått upp precis varför jag gick och lade mig igen. Det lär ta minst 3 timmar innan hon har handlat, tänkte jag.
Klockan 12 blir jag dock väckta av just min mor, J är i telefon. Det visar sig att min far ska handla och att bilen därför är ledig.
Jag rusar upp, äter frukost, skriver ut inköpslistan (som jag fixat tidigare i excel) och packar ner allt jag behöver. Då ringer P yrvaken och undrar när vi ska åka och handla, han trodde nämligen att vi skulle göra det klockan 16. Jag säger till honom att jag ska åka hemifrån snart och lägger på. Någon sekund senare ringer D, från badet, och undrar om vi verkligen ska åka snart. Ja, säger jag och lägger på igen. Därefter går jag ut till bilen och börjar gräva fram den ur all snö. 15 minuter senare är jag klar att åka. Jag börjar, som det ska visa sig, min 4 timmar långa rutt som
designated driver. Från Angered åker jag, via tre kompisar, in till stan. Därifrån bär det av till Willys i Mölndal och sedan tillbaka till centrum igen, i värsta rusningstrafik. När vi väl lämnat all mat fortsätter resan till Björkekärr för att hämta en racklett och sedan tillbaka igen. Därefter bär det av hemåt. Efter att ha lämnat av alla mina vänner kommer jag äntligen hem, vid 18-tiden.

När jag ätit lite mat gör jag en liten uträkning i excel, vad annars, över vad kalaset gått på. När jag är klar med det är klockan 20 och jag spenderar resten av dagen i soffan.

Skönt att morgondagen blir en lugn dag, eller nej just det, den blir värre.

Fast jag ska inte klaga så mycket, det är roligare att göra mycket än ingenting.

Gott nytt år på er allihopa, nästa inlägg kommer först nästa år.

/Krzys

2 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Beachvolley? Verkar lite kallt så här års, tycker jag.

lördag, 31 december, 2005  
Blogger Mjukispolacken said...

Inomhus givetvis, helt galna är vi inte ;)

/K

söndag, 01 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home