fredag, oktober 27, 2006

Länge sedan jag var så arg

- Hej, Västtrafik håller på med en resvägsundersökning, är det okej om jag ställer några frågor?
- Om det går snabbt.
- Jadå. Vart gick du på vagnen?
- Brunnsparken.
- Vart ska du gå av?
- Prinsgatan.
- Vad har du för typ av biljett?
- Månadskort.
- Är du skriven här i Göteborg?
- Nej.
- I vilken kommun är du skriven?
[Tittar nedvärderande på mina papper, hånler och säger:]
- Stockholm.
- Är du på väg från jobbet hem?
- Ja.
- Hur gammal är du?
- So what.
- Ursäkta?
- So what.
- Varför är du så otrevligt?! Om du inte vill svara på frågan är det väl bara att säga det, du behöver inte vara otrevligt för det!
- Nu är den här intervjun över.
- Ja det var sista frågan!

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ett sådant offer... Don't let em get to you!

Av ren nyfikenhet, vad skulle du uppskatta as:ets ålder till?

mvh J

tisdag, 31 oktober, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

J - runt 60. Det var det som var så sjukt, att han var vuxen men bettedde sig som en tonåring. Jag blev helt chockad.

/K

onsdag, 01 november, 2006  
Anonymous Anonym said...

Gött, hade gissat 20-25 backslick..
Historiens patetfaktorn lyfte ju en tio-potens

torsdag, 02 november, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

j - Hade han varit i vår ålder eller tonåring hade jag kunnat vänta mig det men det faktum att han var så gammal gjorde honom bara till en patetisk sorglig gubbe.

/K

torsdag, 02 november, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Måste man hånle och titta nedvärderande bara för att han (eventuellt) är patetisk? Är du inte en större person än så? Jag fattar inte varför man ska hånle mot en person bara för att han inte har världens flashigaste jobb.

onsdag, 29 november, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

cliff hanger - Är inte JAG en större person än så, nu hänger jag inte med, det var han som hånlog...

/K

onsdag, 29 november, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Jaha, det förändrar ju saken.

Men jag missuppfattade vem som sade vad eftersom det var en konstig ordning på detta:

- I vilken kommun är du skriven?
[Tittar nedvärderande på mina papper, hånler och säger:]

Kolon-tecknet efter "säger" gjorde att jag trodde att det som sägs efter kolon-tecknet hör ihop med det som stod innan det.

torsdag, 30 november, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

cliff hanger - Ja det stämmer bra. Jag frågade i vilken kommun han är skriven, varpå HAN tittade nedvärderande på mina papper och sa:
-Stockholm.

Har du sovit dåligt eller? ;-)

/K

torsdag, 30 november, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home