måndag, juni 12, 2006

VM dag 3

Serbien och Montenegro - Holland
Serbien och Montenegro spelade ungefär som jag förväntat mig, uddlöst och tråkigt, medan Holland verkligen bjöd upp till dans. Inte minst
Arjen Robben som med sin speed, teknik och fina skott imponerat mest i VM så här långt. Han är lite som Giggs när han var på topp, driver in från vänsterkanten och ställer till ett helvete för försvaret. Det fina är att trots att resten av Hollands lag spelade ganska dåligt i dag så vann de. Tänk hur det blir när alla spelar på topp, det kan bli riktigt kul det.

Mexiko - Iran
Mexiko vann med 3-1. Om det var rättvist eller ej kan jag inte uttala mig om eftersom jag bara såg de första 30 minuterna. Av det jag såg kändes det som att Mexico var det tyngre laget, mycket mer rutinerat och stabilt, medan Iran försökte med indviduellt skickliga spelare som tyvärr saknar den rätta rutinen.

Angola - Portugal
Inte heller den här matchen såg jag i sin helhet utan det blev endast den andra halvleken. Det jag såg var stundtals bra. Det märks att portugiserna har bra fart i benen och gamlngen Figo imponerade stort med sin snabbhet. Nästan som i fornstora dar förutom att han har lagt den patenterade överstegsfinten på hyllan. Vad jag har förstått så var den första halvleken mycket bättre och Portugal är nog ett lag att räkna med eftersom deras annars virriga försvar såg mycket stabilt, kompakt och aggresivt ut mot ett uddlöst Angola.

Imorgon är det dags för mina två favoritlag: Frankrike och Brasilien. Det ska bli spännande att se vad Zidane, Henry och Ronaldinho kan prestera när det verkligen gäller.