fredag, maj 19, 2006

Sen uppdatering

Jag förstår att ni sitter och väntar och undrar hur det gick för mig på Göteborgsvarvet. Jag skrev ju ett inlägg för ungefär en vecka sedan och erkände att jag inte skulle slå min fjolårstid och att min nya målsättning var två timmar. Hur gick det då?

Jo, jag kan glatt meddela att det gick bättre än väntat. Jag sprang ungefär tre minuter långsammare än i fjol, det vill säga 1:52:51. Ett resultat jag är nöjd med, med tanke på min mediokra uppladdning. En av de stora skillnaderna mot i fjol var att ja starta som 12000-nånting istället för 34000-nånting. Istället för att behöva springa sicksack mellan långsamma människor från start till mål - något som tar väldigt mycket på krafterna - var det ganska jämnsnabba människor jag hade att göra med i år. Det var väl bara sista kilometern som man fick kryssa lite mellan de som inte disponerat krafterna lika bra som jag. Jag hade nog klarat mig under 1:50 om jag inte tagit en kisspaus och gått så mycket vid vattenstationerna.

Nu har jag i alla fall kommit igång ordentligt med löpningen och om jag bara lyckas hålla i det till nästa år så ska jag fan ner under 1:40 i alla fall. Det är inget löfte, det är en målsättning.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tja!
Long time no write..
är bloggandet lagt pá hyllan för gott eller? Annars skulle jag gärna se inlägg med VM anknytning!

Mvh! -Jonte

fredag, 09 juni, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

Nä inte för gott men det har varit rätt körigt i skolan på sistone. Suttit runt 12 timmar varje dag så jag har inte riktigt orkat ta tag i det.
Men nu blir det andra bullar. Bloggen kommer bli lite av en vm-blogg och så har jag tänkt öppna upp fotobloggen igen.

/K

lördag, 10 juni, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home