lördag, maj 13, 2006

Tyskjävlar

Jaha då fick man inte ens sova ut ordentligt denna stora dag. Hade tänkt sova till 10 men tyskarna ville annat. Klockan 9 började de riva sitt förråd. Problemet är att de var tvungna att stå på vår sida för att bända upp plankorna och det är precis under mitt fönster.

Alltså det kan ju inte finnas en människa här på jorden som gillar tyskar och det har nog fan inget med krigen att göra. Frågan är om de ens gillar sig själva. De pratar fult, är ofta tjocka, högljudda och fula. Så fort man hör någon prata tyska höjer man beredskapen till nivå tre och förväntar sig det värsta.

Som ni hör är jag lite bitter men vem skulle inte bli det om man blev väckt av en tysk. Nu ska jag ner och käka havregrynsgröt, tyskjävlar.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hola chico!

I hear you! Men vi har faktiskt haft tur med tyskar pá resande fot här. Kanske hänger ihop med backpackinggrejen. Pá Ilha Grande t.ex. träffade vi en helknäpp och mycket sympatisk tysk vid namn Mark. Han va iof rätt smal... Finns bildbevis pá backpacking.se

Nu fár du skynda dig med kameraráden till david. internet här är lángsamt och solen skiner utomhus.
Kram!

tisdag, 16 maj, 2006  
Blogger Marcus said...

1.52.51
Kan nog tänka mig fjällvandringen ändå då... Bra jobbat!

tisdag, 16 maj, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

j - Måste vara så, de dåliga tyskarna stannar hemma i tyskland vettu.

marcus - tack det var skönt att höra, var lite rädd där att du skulle lämna mig hemma ;)


/K

fredag, 19 maj, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home