lördag, juni 24, 2006

VM dag 15

Saudiarabien - Spanien
Eftersom jag var upptagen med midsommarfirande hela dagen såg jag inte den här matchen.

Ukraina - Tunisien
Inte den här heller.

Schweiz - Sydkorea
Och inte denna heller, men det var kul att Schweiz vann gruppen och gick vidare. Det blir en ganska svårtippad match mot Ukraina som jag inte alls känner att jag har någon koll på.

Togo - Frankrike
Däremot såg jag andra halvleken av den här matchen och det jag såg var positivt för Frankrikes del. Det verkar som att de äntligen börjar hitta tillbaka till sitt spel vilket till stor del beror på att Trezeguet äntligen fick spela från start. Men eftersom Zidane är tillbaka i åttondelen blir väl Trezeguet bänkad igen och så går man ner på endast en anfallare och åker ut mot ett rörligt Spanien.