fredag, juni 23, 2006

VM dag 14

Tjeckien - Italien
Det enda jag såg av den här matchen var Inzaghis mål. Som den målspruta han är gjorde han givetvis jobbet själv. Det kan tyckas att det var egoistiskt att inte passa men man ska komma ihåg att samtidigt som han kan tyckas egoistiskt så axlar han samtidigt ett stort ansvar för om det går dåligt kan han bara skylla på sig själv. Det är ett tufft spel men han klarar det utmärkt.

Ghana - USA
Den här matchen såg jag ingenting av, av naturliga skäl.

Japan - Brasilien
Äntligen. Alla har vi väntat på juga bonito och det har inte varit förgäves. Med halva laguppställningen utbytt visade Brasilien äntligen prov på det underbara spel de är kända för. Härlig rörelse, fantastisk teknik och fyra snygga mål. Gött för Ronaldo att få lite upprättelse efter all kritik också. Ghana i åttondelen ska inte bli några som helst problem och efter dagens uppvisning går jag tillbaka till mitt ursprungstips och säger att det blir Argentina-Brasilien i final.

Kroatien - Australien
TV4 visade glimtar ur den här matchen under Japan-Brasilien samt höjdpunkter efteråt. Jag tycker att det är kul att Australien gick vidare eftersom de verkligen bjöd upp till dans under sina matcher. Italien i åttondelen kan dock bli lite väl svårt men man ska aldrig räkna bort dem helt. Intressant att notera är att Kroatiens Simic fick tre gula kort innan han blev utvisad. Har Fifa infört nya regler eller vad är det frågan om? En sak är säker, domaren kan packa sin väska och dra sig hem till de brittiska öarna för några mer matcher lär han inte få döma i det här VM:et.