söndag, juni 25, 2006

Pegga upp

I väntan på att dagens åttondelsfinaler skulle dra igång bestämde jag och F att vi skulle dra en runda golf för omväxlings skull. Jag ska väl börja med att klargöra att jag varken har grönt kort eller sådana där töntiga skor med spikar under. Men som den sportfåne jag är har jag givetvis gått några rundor på Lärjedalens 9-hålsbana. Sagt och gjort skrudade jag upp med vita byxor, en Larph-Laurenpiké och en lila-rosarutig tröja, man vill ju inte göra övriga golfare besvikna. Jag måste erkänna att jag inte kände mig helt bekväm i den outfiten men vad gör man inte för att bli accepterad.

Så var det dags för utlaget på första tee, jag peggade upp, fattade järnåttan och svingade iväg. Det blev ett lite kort slag men riktningen var helt rätt. Därefter var det dags att chippa in på green och putta och det är väl där som mitt golfande brister kan man lugnt säga. På alla nio hålen var utslagen på green eller max några meter därifrån men trots det fick jag 5 slag på alla hål förutom ett, där fick jag 4. Det där med chippande och puttande är helt enkelt inte min grej och eftersom jag inte direkt känner för att ställa mig och träna de momenten blir jag nog inget golfproffs trots allt. Nästa runda kanske jag tar med mig någon som kan sköta jobbet med att få bollen i hål efter mina fina utslag.

Lagom till nionde green kom regnet och jag och F åkte hemåt ganska nöjda efter en trevlig timmes golfande. Jag kan väl tillägga att F gick runt på 34 slag medan jag gick runt på 44, men så har han lirat lite mer än mig också. Det är mycket viktigt att poängtera.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

"men så har han lirat lite mer än mig också" låter som väldigt mycket mer tycker jag. De senaste 6 åren har jag svingat en golfklubba max 1 gång per år(bollen har dock alltid gått spikrakt), innan dess kanske 2-3 per år. Det är det verkligt viktiga att poängtera ;)

måndag, 26 juni, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

Hehe, vadå jag skriver ju "lite mer än mig" ;)

/K

måndag, 26 juni, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home