fredag, mars 03, 2006

Lärarcitat del 3

Här kommer tredje och sista delen i min serie av roliga eller konstiga lärarcitat.

Följande citat är kläckta av en lärare vi hade i lönsamhet och finansiering. Han gav ett ganska bittert intryck och rykten säger att han förlorat sjusiffriga summor på dåliga aktieaffärer. Det kan var därför han låter så kritiskt mot den svenska penningpolitiken och samhället i stort.

  • "Det finns människor som älskar att krångla."
  • "Det finns människor som gillar sådan där program (typ tjockholmen)."
  • "AP-fonder skulle drivas bättre om en apa drev dem."
  • "Svenska staten har gjort EN bra grej - de ignorerade folkets vilja att ligga kvar vid vänstertrafik på 60-talet."
  • "...vansinne att köra fast växelkurs."
  • "Skulle sierskan veta vad som händer skulle hon ej gå i trasiga kläder."
  • "Jag har gått ur facket för jag avskyr allt kollektivt."
  • "Banksyndromet - många lär sig att trycka på en knapp."


Det var alla citat jag hade på lager, men det finns så många härliga lärare där ute som kläcker ur sig konstigheter att jag säkerligen återkommer med fler i framtiden.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fint, kul med lärare som verkar tycka om sitt jobb.

Grattis på 3000 förresten.
Ses imorgon

fredag, 03 mars, 2006  
Blogger Mjukispolacken said...

japp, har var en riktig muntergök. Ses om 10 timmar. Jiihaaaaa!!

/K

lördag, 04 mars, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home