torsdag, december 22, 2005

Våt pojkdröm

Jag var väl ingen Star wars-fantast när jag var liten. Visst gillade jag trilogin (på den tiden var det fortfarande en grym trilogi istället för en halvbra...ja, vad heter det...sexologi?) men jag gick inte runt med ljussabel och lekte Drath Wader precis.

Däremot älskade jag lego. Utan att skryta kan jag säga att jag var grym på att bygga lego. Det är väl bara att följa ritningarna, tänker ni.
Sådant där är bara för nybörjare säger jag. De riktiga proffsen bygger utan ritning. Inte det man ska bygga utan det man känner för. Endast fantasin sätter gränserna.


För ett tag sedan hade jag inget att göra så jag surfade in på legos hemsida. Jag trodde knappt mina ögon när jag fick se denna vackra skapelse.

En stjärnkryssare!

Den mäter 1 x 0,6 meter och består av 3104 bitar!
Därtill kommer dessvärre en ganska saftig prislapp. 3400 spänn.

Men ska man förverkliga sina våtaste pojkdrömmar så kostar det.