fredag, december 23, 2005

Ringtån?

Jag har funderat på en sak.
Fingrarna heter ju:

- Tummen
- Pekfingret
- Långfingret
- Ringfingret
- Lillfingret

Men vad heter tårna?

Stortån är given, likaså lilltån, men vad heter resten?

Man säger knappast pektån, det kan ju inte finnas en människa på denna jord som pekar med tårna, och långtån, värst mycket längre än övriga tår är den inte. Värst måste dock ringtån vara.

-Någon som har ring på ringtån? Inte, misstänkte nästan det.


Jag vet inte vad de kallas, men ni kanske har några fina förslag.

PS. Apropå tår kommer det snart komma upp en bild på min stortå på fotobloggen. Känsliga människor varnas. Nageln har nämligen ramlat av. DS.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Säg mig, å du store Mjukispolacken,varför en bild på din tå?
Och utan nagel?

fredag, 23 december, 2005  
Anonymous Anonym said...

äre den gode herr Stenbeck som kommentaterar månne?

fredag, 23 december, 2005  
Anonymous Anonym said...

Haha,nää...Visserligen kallar jag mig för "S", men jag är inte "Herr Stenbeck"...
Jag tror att det ändast är Mjukispolacken som känner till min sanna identitet...;)
/s

fredag, 23 december, 2005  
Blogger Mjukispolacken said...

För att den är så grymt skabbig. Jag kan ju inte bara ha fina bilder på fotobloggen.
Ingen som vet vad tårna kallas, eller ska ni försöka lista ut varandras identiteter istället?

/K

lördag, 24 december, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home