fredag, december 16, 2005

Förbjuden beröring

Jag har två ställen på kroppen som ingen får röra, inte ens jag. Petar jag på dessa ställen börjar jag rysa och tror jag ska få en panikattack. Ställena jag pratar om är nästippen och naveln.

Det äckliga med nästippen är när jag tar ett finger och lägger på nästippen, precis där det känns att det är en liten fördjupning. Där två broskbitar möts. Brrrrrr, jag ryser bara jag tänker på det.

Jag vet inte riktigt vad det beror på men jag misstänker att Michael Jackson har ett finger med i leken. Efter att ha sätt hans näsa förvandlas från normal till obefintlig, efter att ha läst om alla operationer han gjort, hur han flyttat brosk från andra kroppsdelar för att hålla upp den där sista hudbiten, har han troligen trängt in i mitt undermedvetna. Visst är han grym på att dansa men han kunde väl ha nöjt sig för 100 operationer sedan, det hade räckt.

Naveln är om möjligt ännu värre. Vid minsta beröring av naveln får jag spasmer i hela kroppen. Än värre blir det om man har lite navelludd som ska petas ut, fy fan! Medan andra sitter och njuter när Charlie Sheen äter av Valeria Golinos mage i Hot Shots sitter jag själv och äcklas.

Jag vet inte om detta är djävulens dåd eller om det bara är jag som har en mental spärr, men bara så ni vet. Försöker ni peta mig på något av dessa ställen kan jag inte längre garantera er säkerhet. Risken är stor att ni hamnar på akuten med fingret i en ispåse.

Det är inget hot, det är ett löfte.

3 Comments:

Blogger Mjukispolacken said...

Visst är det, det är nog inte bara jag som har navelfobi.

/K

lördag, 17 december, 2005  
Anonymous Anonym said...

omg,,det ÄR äckligt..och anledningen är att ..min, och förmodligen ganska mångas navlar, är faktiskt ganska djupa, och inte sådär vidöppna hela vägen in, om man säger så...så, ta ett finger o kör runt det i naveln, o lukta på det sen, så fattar ni vad jag menar.....gaaaah...det är så jävla äckligt..mina men ökades 100% av ett ex som tyckte det var "kul att retas"...jag säger bara..
...var.
...en av människans obehagligaste lukter - särskilt i kombination med känslan av att det är VÄRDLEN tunnaste hud mellan ens tarmar och någons hand
fy fan,

fredag, 23 december, 2005  
Blogger Mjukispolacken said...

Varney - Jag måse erkänna att jag blir så äcklad av att bara komma i närheten av min navel med ett finger att jag aldrig stoppat in det och grötat runt. Dessvärre kommer jag nog inte göra det heller, men jag tror dig till 100%, något så äckligt måste ju lukta illa. Det säger sig självt

/K

fredag, 23 december, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home