torsdag, juni 12, 2008

EM dag 6

Kroatien - Tyskland 2-1

Jag såg bara sista 20 min av matchen eftersom jag var på rehab men jag har förstått att Kroatien vann välförtjänt. Tyskland verkade lite skakat det lilla jag såg medan Kroaterna spelade betydligt bättre än mot Österrike. Det bådar gott inför fortsättningen, Tyskland mot Portugal redan i kvarten hade varit riktigt spännande.


Österrike - Polen 1-1

En fantastisk inledning av Österrike men tyvärr var skärpan i avsluten alldeles för dålig samtidigt som polens målvakt, Artur Boruc, gjorde en fantastisk match. Liksom i Schweiz fall igår kan man tycka synd om Österrike men faktum kvarstår; det gäller inte bara att skapa farliga målchanser, man måste göra mål också, och det är ju det som skiljer de bra lagen från de dåliga. Se bara på Holland som ett lysande exempel som via ett par hyperfarliga kontringar avgör matchen mot Italien.

En väldigt hårt dömd straff i slutet och jag måste erkänna att jag sett reprisen för få gånger för att kunna avgöra om det var rätt eller fel. Hur som helst är gruppen helt öppen och sista omgången blir helt avgörande. Kul.