söndag, maj 13, 2007

Hänt i veckan. Del 2

Efter att ha trackat ner lite på enskilda personer i några av de tidigare inläggen ska jag nu tracka ner lite på våra kära vänner i blått, polisen. Eller det är väl egentligen inte dem jag ska tracka ner på utan vårt kära rättssystem.

Jag minns att jag och min familj, för bara någon vecka sedan, satt och diskuterade det sjuka i att man kan bli av med körkortet om man cyklar i onyktert tillstånd. Vi kunde för allt i världen inte förstå vad de två sakerna hade med varandra att göra. Bara för att man cyklar onykter betyder ju inte det att man tänker köra bil onykter. Det är väl knappast någon som hört talas om en onykter cyklist som orsakat en dödsolycka. Tänkte väl det. Det var därför ganska komiskt när jag hittade den här artikeln i metro nu i veckan.







Bli av med körkortet på grund av att man är full, helt sjukt ju. Det måste finnas omständigheter som inte nämns i artikeln, det går ju inte annars. Att bli omhändertagen för fylla fyra gånger på tre år är väl ingenting. Visst, det är inte bra men det e ju inte chockerande direkt. Nä det är sjukt helt enkelt. Vad kommer härnäst? Man blir av med körkortet för att man handlar alkohol på systemet...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tror du har rätt om vad som kommer härnäst.. Håll hårt i körkortet nästa gång de leggar dig på ica. Kassörskan kan vara en undercover polis i färd med att dra in din alkoholbesudlade bilförarlicens!

torsdag, 17 maj, 2007  
Blogger Cliff Hanger said...

Jag tycker också att det är lite konstigt. Men kopplingen är ju att du visar upp dåligt omdöme i trafiken.

lördag, 16 juni, 2007  
Blogger Mjukispolacken said...

jonte - hehe, ja man vet aldrig...klarade mig dock när jag köpte en lättöl igår...jippiii

cliff hanger - visst är det så men man måste ju skilja på trafik och trafik. Man kan inte anta att en persons beteende är detsamma varje gång han/hon befinner sig i trafiken. Det förändras ju givetvis om man kör bil, cyklar, går osv.

/K

söndag, 17 juni, 2007  
Blogger mikebike said...

hahaha... det var fan det löjligaste jag hör på lääääänge!

måndag, 18 juni, 2007  
Blogger Mjukispolacken said...

mikebike - ja man börjar ju undra vart samhället är på väg.

/K

måndag, 18 juni, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home