fredag, maj 11, 2007

Hänt i förra veckan. Del 3

Ett utdrag ur en artikel om olika brott som polisen vanligtvis lågprioriterar men som de nu, efter vissa ändringar i bötessystemet, fällt folk för.

Det jag tycker är faschinerande är att hon ens blir förvånad, det är det som gör
mig mest förvånad. Fattar man inte att det är olämpligt att köra 43 km/h under hastighetsgränsen kan man lämna bilen hemma. Vi som kör bil rätt ofta förstår att en som kör extremt långsamt är värre än någon som kör lite för snabbt. Det är inte så att jag vill uppmuntra någon till fortkörning, det är väl upp till var och en, jag vill heller inte påstå att jag är en bättre bilförare än någon annan, men så kallade söndagsbilister är bland det värsta jag vet. Om hon nu var tvungen att svara i telefonen och kände att hon inte är kapabel att köra och prata samtidigt skulle jag starkt rekommendera henne att stanna vid vägkanten nästa gång. Arrgghhh, vad sne jag blir.