torsdag, maj 10, 2007

Hänt i förra veckan. Del 2

Hittade den här härliga insändaren i en av gratistiningarna någon dag förra veckan. Hur tänker man när man vill ha belöningar för att inte bryta mot lagen? Kan se ett fantastiskt samhälle framför mig.
Ett möte på skatteverket:


- Du har väl deklarerat dina aktievinster?

- Javisst, och eftersom jag inte bryter mot lagen får jag 1000 kr i belöning.

- Ja men kom ihåg att du ska skatta på de pengarna.

- Självklart, annars bryter jag ju mot lagen. Ganom att skatta på dem får jag 100 kr i belöning.

- Ja men kom ihåg att du ska skatta på de pengarna. osv....

Eller hos polisen:

- Jaha, jag ser här att du inte begått några brott under 2006.

- Man gör ju sitt bästa.

- Jo precis, haha. Då ska vi se...du har inte begått några mord, det blir 3000 kr, inga stölder, 500 kr, inga parkeringsböter 300 kr.....


Ja ni fattar galoppen.