söndag, maj 13, 2007

Hänt i veckan. Del 1

I brist på annat att göra på lunchrasterna, blir det alltid att jag ögnar igenom de tre gratistidningarna vi har i den här stan. Min favoritdel är insändarsidorna, där hittar man alltid någon härlig insändare som gör att jag börjar fundera över om folk verkligen har så extremt lite att göra i sina liv att de på fullt allvar tror att någon bryr sig om deras pytteproblem. Detta är ett lysande exempel på en sådan insändare. Ojojoj, stackars henne, hon kan inte få upp cd-skivan ur fodralet. Det kanske är ett stort problem för henne, men två saker i hennes insändare gör att jag inte kan tänka mig att någon gör annat än skrattar åt henne.

1. Hon verkar vilja få oss läsare att tycka synd om henne bara för att hon överväger att låta sina barn ladda ner musik åt henne istället för att göra det själv. Eftersom cd-skivorna är så jobbiga. Buhuuu, så synd om dig.

2. Det faktum att hon överhuvud taget skriver en sådan insändare. Vad tror hon att hon ska uppnå med den. Att en massa andra mammor som har samma problem svarar så att de tillsammans kan starta en rörelse för mammor med i-landsproblem. Skärpning för fan.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Själv har jag alltid hävdat att jag kommer fortsätta tanka hem filmer och musik från nätet så länge de inte kortar ner alla kontokortslösenord till 2 siffror. Jag lyckas ju aldrig komma ihåg koden när jag skall ta ut pengar. Snart får man väl be farmor visa mig hur man gör uttag på banken.. suck!!!

torsdag, 17 maj, 2007  
Blogger Mjukispolacken said...

jonte - ja visst är det jobbigt...

/K

söndag, 17 juni, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home