onsdag, december 07, 2005

Dagens tabbe

Läste GP till frukost imorse. På en sida fanns det ett utdrag ur en chatt med Agnes som vann idol. Ganska tråkig läsning förutom en fråga. Frågan löd:

"Vilken av låtarna på ditt album gillar du själv bäst?"

På detta svarade Agens:

"Alltså, jag har inte hunnit lyssna på alla än riktigt. Jag får vänta några dagar till innan jag kan svara på den frågan. "

Som marknadsförare blev jag helt chockad. Det är en sak att hon fått några låtar, spelat in dem och därefter gett ut en skiva med låtar hon egentligen inte har någon närmare relation till. Men att öppet erkänna att hon inte ens lyssnat på sin egen skiva är ju katastrof.
Här måste någon PR-ansvarig ta ett ordentligt snack med Agnes, annars är hennes karriär död innan hon ens hunnit vakna ur sin vinnardvala.

Tänk själva om en journalist skulle fråga Madonna, Robbie Williams eller någon annan stor artist vilken som är deras favoritlåt på deras nya skiva och de skulle svara:

"Jag vet inte, jag har inte hunnit lyssna på alla än."


I say no more.

5 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Agnes är en mycket duktig sångerska. Sedan är jag på sätt och vis förtjust i Idol-konceptet, eftersom det blir en sådan framgångssaga för vinnaren. Å andra sidan är det hyperkommersiellt och det känns ju inte riktigt äkta när Agnes inte kan sina egna låtar. Bra iakttagelse.

fredag, 09 december, 2005  
Blogger Mjukispolacken said...

Eftersom jag tycker att det enda roliga momentet i idol är uttagningarna när folk gör bort sig å det grövsta tittar jag inte på resten av tävligen. Jag kan därför inte avgöra om Agnes är en duktig sångerska eller inte, men det lär hon vara.
Dock är det, som du säger, lite väl kommersiellt, fast den här första skivan kanske ger henne en chans att publicera eget material i framtiden.
Vem vet

/K

lördag, 10 december, 2005  
Blogger Hannah said...

Aj då, det hade varit så enkelt att ljuga ihop något om vinnarlåten...

söndag, 11 december, 2005  
Blogger Mjukispolacken said...

Ja vad som helst hade varit bättre än att erkänna att hon inte lyssnat på skivan.

/K

söndag, 11 december, 2005  
Blogger Cliff Hanger said...

Förnedringsbiten när tondöva människor utan självinsikt gör bort sig är självklart också en god anledning att se "Idol"...

söndag, 11 december, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home